Tickets kopen via Cultuurkaartje.nl

Hoe werkt het?

Cultuurkaartje is een ticketservice namens culturele organisaties. Wij verwerken betalingen voor culturele evenementen: betrouwbaar, makkelijk en veilig. Op deze pagina vind je uitleg over hoe wij dit doen. De meest voorkomende vragen hebben wij in een overzicht gezet. Heb je een andere vraag of is er een probleem? Dan is Cultuurkaartje.nl bereikbaar. Houd er rekening mee dat wij je in sommige situaties moeten doorverwijzen naar de organisator, omdat Cultuurkaartje alleen betalingen verwerkt.

Binnenkort organiseer ik een cultureel evenement. Wat kan Cultuurkaartje voor mij betekenen?

Cultuurkaartje verwerkt betalingen namens culturele organisaties die een evenement willen regelen. Ook bereiden wij de kaartcontrole voor zodat toegangskaarten makkelijk te controleren zijn aan de deur. Hierdoor kunnen organisaties hun tijd en aandacht volledig besteden aan het evenement zelf. Tijdens de kaartverkoop worden betalingen van de bezoeker online verwerkt. Bij een geslaagde betaling worden verkochte tickets automatisch toegestuurd. Deze toegangskaarten zijn bij aanvang van het evenement te scannen met een app op de eigen telefoon. Uiteraard krijgen organisatoren inzage in de statistieken.  Op de pagina Organisaties: Hoe werkt Cultuurkaartje.nl? wordt onze werkwijze uitgebreid beschreven en vind je een aanmeldlink voor evenementen. Heb je een vraag over de kaartverkoop via Cultuurkaartje.nl? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Online entreebewijzen kopen: is dat veilig?

Zekerheid staat bij Cultuurkaartje voorop. Daarom hebben wij een betrouwbaar betaalsysteem ontwikkeld zodat betalingen voor culturele evenementen via Cultuurkaartje.nl veilig en snel worden verwerkt. Betalingen sturen wij door naar de organisatie die het evenement organiseert. Het spreekt voor zich dat wij zorgvuldig omgaan met privacygegevens en betalingen. Voor een uitgebreide uitleg hierover kun je het privacy statement raadplegen.

Op welke manier worden tickets verstuurd?

Gekochte tickets worden automatisch doorgestuurd naar het opgegeven mailadres, binnen enkele minuten. Via een extra download-link bij de bevestiging is het ticket altijd weer terug te vinden. Geen mail ontvangen? Controleer eerst of de betaling is verwerkt en of je het correcte mailadres hebt doorgegeven. Komt er geen bevestigingsmail, ondanks dat de gegevens juist zijn en de betaling door Cultuurkaartje.nl is verwerkt? Of kun je een gekocht ticket niet meer terugvinden? Neem dan contact op met Cultuurkaartje om de betaling te laten controleren.

Hoe worden de entreebewijzen gecontroleerd?

Het gekochte ticket bevat een QR-code. Voor aanvang van de voorstelling, wordt deze code gecontroleerd bij binnenkomst door een medewerker van de culturele organisatie. Vanaf een mobiele telefoon is de QR-code prima te scannen. Voor een snelle kaartcontrole kan het helpen om het contrast van de telefoon te verhogen. Het is niet nodig om de tickets uit te printen, maar dat kan natuurlijk wel.

Meerdere tickets, één QR-code... Hoe zit dat?

Het systeem achter Cultuurkaartje maakt het mogelijk om bepaalde QR-codes vaker te scannen. Dit is het geval als er meerdere tickets voor dezelfde voorstelling tegelijkertijd zijn betaald. Op het ticket staat bijvoorbeeld de vermelding '2x' achter de QR-code, als er twee toegangskaarten zijn gekocht. In deze situatie kan de QR-code twee maal worden gescand. Je kunt er dan voor kiezen om met twee personen tegelijk naar binnen te gaan. Òf afzonderlijk, bijvoorbeeld als de tweede persoon later naar binnen gaat: in dat geval tonen beide bezoekers dezelfde QR-code aan de kaartcontroleur en deze code wordt in totaal twee keer gescand. Kort gezegd: als er voor meerdere mensen een ticket is gekocht, dan kan de QR-code vaker worden gescand. Tot het moment waarop het aantal gekochte tickets is bereikt.

Tickets ruilen of retourneren?

Zijn er persoonlijke omstandigheden waardoor je het evenement niet meer kunt bezoeken of heb je per ongeluk een verkeerd ticket gekocht? Gekochte kaartjes kunnen niet zelfstandig door Cultuurkaartje worden geretourneerd of geruild, omdat wij alleen de betaling verwerken. Als er sprake is van een bijzondere situatie, dan kun je contact opnemen met de organisator waarvoor het ticket is gekocht: de organisator bepaalt het restitutiebeleid. Als de organisator besluit tot terugbetaling, dan krijgt Cultuurkaartje hiervoor een opdracht en maken we het in orde.

Het evenement gaat niet meer door, wat nu?

Als een evenement wordt afgelast, neem dan contact op met de organisator. Deze bepaalt het restitutiebeleid. Als de organisator besluit tot terugbetaling, dan krijgt Cultuurkaartje hiervoor een opdracht.

Wat moet ik van tevoren weten over het evenement?

Heb je een inhoudelijke vraag over een evenement of voorstelling? Zoals de locatie, route, een bepaald programma-onderdeel, voorwaarden, het thema of de makers? Neem dan contact op met de organisator. Cultuurkaartje is niet verantwoordelijk voor de organisatie van een evenement. Wel kunnen we alvast een paar tips geven. Zorg ervoor dat je op tijd aanwezig bent. Toegang na aanvang van de voorstelling is helaas niet mogelijk. Er kunnen beelden en geluidsopnames worden gemaakt bij een evenement. Houd waardevolle items in de gaten: Cultuurkaartje en de organisatie van het evenement zijn niet verantwoordelijk voor het zoekraken en beschadigen van persoonlijke eigendommen.

Een factuur nodig voor de eigen administratie?

Als je kosten voor een bezocht evenement gaat declareren of op wil nemen in de eigen administratie, dan raden wij aan om hiervoor het entreebewijs te gebruiken. Hierop staan alle benodigde gegevens, zoals de geldende btw-tarieven.

Een andere vraag?

Meer weten over hoe Cultuurkaartje werkt en onder welke voorwaarden? Bekijk dan onze algemene voorwaarden. In het privacy statement staat beschreven hoe wij omgaan met het verwerken van betalingen en persoonlijke gegevens. Laat het ons weten als er vragen zijn over de kaartverkoop.

Fijne voorstelling!

Zoeken in de website

Gevonden: